zondag 23 november 2008

EEN FEDERALIST EVOLUEERT (ZE ZIJN ALLEMAAL ZO)

1996:


Scheiden is de oplossing niet. Het is wel de gemakkelijkste weg.
Zijn de mensen die schreeuwen om afscheiding niet hypocrieten? Als zij
weg willen uit Belgie, waarom dan ook niet meteen uit Europa?
Seperatisme staat gelijk aan egoisme. Dikwijls zijn het dezelfde mensen die
roepen om afscheiding, die 's anderendaags aan de deur bellen om solidair
te zijn met Ruanda. Waar is hun solidariteit dan voor Belgie? (En kom me nu
niet vertellen dat er zo'n geen zijn, de meeste van mijn vrienden sympatiseren
met de idee van afscheiding, maar roepen ook van de daken dat we de negertjes
moeten helpen.)

Ik ben wel 100% Vlaming en daarom volg ik de denkpiste van Vlaams minister-
president Luc Vandenbrande. Een doorgedreven vorm van federalisme of confede-
ralisme lijkt me een oplossing. De sociale zekerheid is een van de volgende
hoofdstukken die we dringend moeten aanpakken.

En wat Voeren betreft, laat Happart zichzelf maar om zeep helpen.

Maar laat Belgie noch Europa vallen|

David Geens.

2007:


Na deze week ga ik elke avond voor het slapengaan devoot aan het einde van mijn bed zitten en probeer ik nog eens oprecht te bidden. Ik vraag daarbij één ding: "mag ik morgen ontwaken in een vrij en onafhankelijk vlaanderen?".

David Geens

http://www.davidgeens.be/2007/8/24/ik-ben-vlaming


Geen opmerkingen: